Amortyzacja budynku składającego się z dwóch odrębnych części
Jeśli budynek składa się w dwóch odrębnych części - części handlowej i usługowej wprowadzenie budynku do ewidencji środków trwałych może nastąpić dopiero po uzyskaniu decyzji (ostatecznej) udzielającej pozwolenia na użytkowanie zarówno części biurowej, jak i części usługowej. Budynek jest bowiem kompletny i zdatny do użytku jako środek trwały, dopiero gdy organ nadzoru budowlanego udzieli inwestorowi pozwolenia na jego użytkowanie – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu.
Czym się zajmuje nasze biuro rachunkowe ?
Usługi rachunkowo-księgowe:
- podatkowe księgi przychodów i rozchodów,
- księgi rachunkowe,
- ewidencje VAT,
- deklaracje podatkowe (PIT-5, CIT-2, VAT-7, PIT-4, PIT-11 i inne),
- deklaracje ZUS,
- sprawy pracownicze (kadry i płace),
- rozliczenia z urzędami skarbowymi i ZUS,
- listy płac,
- raporty kasowe,
- wyprowadzanie zaległości.
Doradztwo gospodarcze:
- pomoc przy zakładaniu firm i spółek,
- sporządzanie umów cywilnoprawnych (spółek cywilnych, najmu, dzierżawy, użyczenia, darowizn),
- opracowywanie regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania,
- opracowywanie zakładowego planu kont,
- instrukcje obiegu dokumentów.
Doradztwo prawne:
Porady prawne - pełen zakres usług.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz